Race Voor Minder Met De Blue Triad AL

Strakke, capabele aero-fiets met een moeilijk te geloven prijs

Blauwe fietsen
Alles wat u moet weten

Stabiel, niet gevoelig voor zijwind

Zadelpen met meerdere standen Profielontwerp cockpit zorgt voor persoonlijke pasvormvoor een comfortabele en aerodynamische

Shimano 105 derailleurs en shifters voor scherpe, nauwkeurige veranderingen

U hoeft uw voertuig niet te verkopen om deze fiets te hebben

Gewicht : 10kg. (M/L)

Info: rideblue.com

Soms raak ik verstrikt in een wapenwedloop van fietsen – ik wil altijd iets lichter, sneller, slanker, cooler dan dat van mijn concurrenten. En soms verlies ik de simpele en pure redenen waarom ik van paardrijden en racen houd uit het oog. De Blue Triad AL is een prachtige herinnering dat een fiets niet van koolstof mag zijn, of het equivalent van een paar hypotheekverplichtingen moet kosten om aan die behoeften te voldoen Deze triatlonfiets met een aluminium frame en carbon vork biedt dezelfde aerodynamische positionering die ik heb ervaren op fietsen die acht keer zoveel kosten. Bovendien is de Triad slechts een van de weinige multisportfietsen die minder kost dan

Waar ik het meest van onder de indruk was, was hoe goed de Triad bij me paste. Ik kon in een aerodynamische positie komen en alleen wegdraaien. Na verschillende ritten zag ik mijn naam in de top 10 opduiken op verschillende leaderboards van Strava-secties, maar deze waren op afdalingen, rollers en vlakke straten. Het frame voelde stijf aan en bracht mijn elektriciteit goed over, hoewel de fiets een rechttoe rechtaan cruiser was dan de gebruikelijke bochten. En het stijve aluminium frame deed me weinig om me van de weg te isoleren – ik begreep het zonder te kijken wanneer het oppervlak uit vers asfalt in chipseal komt .

Zo geweldig omdat deze fiets op de appartementen stond, het vergde wat extra gegrom om hem over steilere beklimmingen te krijgen. Met 10 kg is hij zwaarder dan ik zou willen voor een racefiets, maar dat is niet in lijn met modellen voor deze prijs . Een deel van dat gewicht zit verstopt in de 32-spaaks Aerus wielen, die ook wat zacht aanvoelden toen ik de fiets in een hoek duwde. Ruilen naar een stijvere, lichtere, meer aerodynamische set wielen zou enorme winsten opleveren op de racedag.

Verstelbaarheid is een integraal onderdeel van multisportfietsen en de Triad wordt geleverd. Ik heb de aluminium Profile Design-cockpit eenvoudig geconfigureerd, zodat ik in een efficiënte en comfortabele positie kon vallen. Het zadel heeft twee montagemogelijkheden op de zadelpen, waardoor ik mijn plaats verder kon finetunen. Hoewel het relatief eenvoudig was om aan te passen hoe het zadel was georiënteerd, was de zadelpen een beetje problematischer. Ik moest een paar uitstrijkjes koolstoflijm toevoegen en de wigbout bewegen totdat ik de postup en naar beneden kan schuiven om mijn zithoogte in te stellen.

De betrouwbare Shimano 105 shifters en derailleurs presteerden perfect, zelfs onder belasting. Maar de Tektro-remklauwen voelden niet zo krachtig aan als die van Shimano en ik moest extra ruimte geven aan scrubspeed voorafgaand aan harde bochten of het soort bochten van 180 graden die je zou tegenkomen in een heen-en-weer tijdrit of een triatlonprogramma met meerdere ronden. Dat is vermeldenswaard, want dat zijn het soort vlakke, snelle cursussen waar de Triad zou uitblinken.

Ondanks enkele kleine onvolkomenheden – en wie zou verwachten dat een fiets voor deze prijs ideaal zou zijn? -de Triad biedt een opmerkelijke waarde. Het is een leuke, gemakkelijk te rijden fiets waarvoor je niet op een dieet van mac en kaas hoeft te leven om ervoor te betalen.