De afhaalmaaltijd: de Rad Power Bikes RadWagon is een betrouwbaar e-cargo-ros voor minder dan concurrenten.

  • Een sterke direct-drive naafmotor en controller geven je een meer scooter-achtige rit als je het leuk vindt
  • Geïntegreerde verlichting en spatborden helpen je uit de doos
  • Enkele framemaat past bij de meeste rijders, maar is niet ideaal voor iedereen

Gewicht: 33kg. (beweerde)

Als je de Rad Power Bikes RadWagon overweegt tegen je traditionele e-cargo-opties van Tern, Yuba, Xtracycle, Riese & Mller, samen met vele anderen, vraag jezelf dan af of je liever wat meer koppel en verfijning hebt of trek het kostenverschil tussen de RadWagon en zijn directe concurrenten op het gebied van e-cargo. Na een paar maanden rijden op het grote, feloranje ding, kan ik melden dat ik er een heb gekocht en mijn

Verwant verhaal

Dat wil niet zeggen dat de RadWagon een schetsmatige budget-e-bike is, hoewel je gelijk zou hebben om de prijzen ongelovig te ontdekken. De 750 watt Shengyi direct-drive naafmotor is niet zo koppel als vergelijkbare mid-drive systemen, maar de fiets beklom gemakkelijk dezelfde heuvels waar we extra (mid-aangedreven) vrachtcycli onderzoeken. Je krijgt mechanische schijfremmen in plaats van hydraulische; de kloof voelde verwaarloosbaar. Het achterste vrachtdek is verlengd, waardoor er ruimte is voor enorme koffers of een reeks compatibele Rad Power Bikes-vrachtdekken en kinderzitjes (hoewel ze niet altijd op voorraad zijn).

RadWagon

  • Wordt geleverd met verlichting, spatborden, samen met een standaard
  • Throttle haalt je gemakkelijker van de lijn
  • Minder sterke opwaartse steile hellingen dan e-bakfietsen met middenmotor

Niet alle kostenbesparende maatregelen blijven onopgemerkt. De sprongen tussen de tandwielen van de 7-speed freewheel zijn enorm in vergelijking met hoogwaardige 10-speed aandrijflijnen, waardoor de levering van elektriciteit moeilijker te regelen is, vooral op een cadansdetectiesysteem (in vergelijking met op koppel gebaseerde sensoren op mid-drive systemen ). U vindt meer blootgestelde kabels: in plaats van te worden opgenomen in de levensduur van de batterij, bevindt de hele motorcontroller zich buiten in de open lucht. De gaten die door de planken op het achterste laaddek en de treeplanken zijn geboord, komen niet allemaal overeen. Samen met het frame komt in slechts 1 maat; in 1,8 m-2 heb ik de zadelpen maximaal gebruikt, wat niet goed werkt voor langere rijders.

Winnaar: Bike Bike Awards

De RadWagon is echter een pragmatische fiets en ik heb de meeste van deze klachten nauwelijks kunnen verhelpen tijdens het dagelijkse gebruik. Voor het laden van de koffers (en rekken, als je ze monteert) en het rijden van punt naar punt, is de RadWagon niet minder capabel dan een andere (naar) e-bakfiets die ik heb gereden.

5 Dingen Die We Leuk Vinden Aan De RadWagon

Groot scherm

Het apparaat toont afstand, snelheid, trapondersteuning, wattage, batterijniveau en een kilometerteller.

Geïntegreerde verlichting

Maak je nooit zorgen dat je je verlichting vergeet – de koplamp en het achterlicht verbruiken elektriciteit in de batterij.

gashendel

Draai aan de op grip gebaseerde gashendel om on-demand 750 watt te ontvangen.

Grote motor

De Shengyi direct-drive motor is stil en levert continu 750 watt.

Vrachtdek

Het wordt misschien niet aanbevolen, maar u kunt een volwassene op het achterste laaddek en de treeplanken plaatsen.

Hoe is deze fiets zo goedkoop?

We hadden exact dezelfde vraag, dus hebben we het in Rad Power Bikes mede-oprichter Mike Radenbaugh gesteld. Het bedrijf lanceerde de RadWagon in 2015 en werkte sindsdien om de aankoopprijs omlaag te krijgen. De direct-to-consumer-versie vermindert markup van dealers (en legt de vergaderlast op u), maar het bedrijf profiteert ook van schaal. (De prijs) is gebaseerd op veel standaardisatiewerk en hoger volume, in samenwerking met fabrikanten, stelt Radenbaugh. Daarom is er maar één framemaat en kost het Shengyi-naafmotoraandrijfsysteem aanzienlijk minder dan een middenaandrijfsysteem van een bekend merk. Veel meer e-cargo-fietsen verkopen dan e-cargo-bedrijven op de markt helpt ook.

Rad Power Bikes RadWagon Details

Wielmaat: 26 inch
Bandenspeling
: 26 x 2,3 inch
Motor:
Shengyi direct-drive, 750 watt
Accu:
Rad Power Bikes (Samsung-cellen, 48V, 14Ah)
Aandrijving:
1×7
Crankstel:
ProWheel Pioneer, 42t
Achterderailleur:
Shimano Altus
Vrijloop:
DNP 7-speed, 11-34T
Remmen:
Tektro Aries mechanische schijf, 180 mm rotors (voor en achter)
Velgen:
Weinmann Goliath
Banden:
Kenda K-Rad, 2,3 inch.

De cadanssensor, die zich in het kettingblad bevindt, geeft je langere e-assist omdat je sneller trapt. Trevor Raab

In tegenstelling tot de meeste e-cargo-fietsen, biedt de RadWagon je de keuze tussen vijf trapondersteuningsmodi of een gashendel aan de rechterkant van het stuur. Een cadanssensor met 12 magneten aan de aandrijfzijde van de basisbeugel pikt uw trapinvoer op en verdeelt e-assist dienovereenkomstig. De vermogensafgifte is niet zo vloeiend als bij koppelgevoelige systemen, maar de cadansgevoelige lay-out geeft u het volledige vermogen van eenvoudig, snel trappen. Ik denk dat dit gedrag de RadWagon gemakkelijker maakt om te rijden dan een e-cargofiets met middenaandrijving, omdat je niet heel hard hoeft te trappen om een volledige inspanning van de motor te krijgen. Desalniettemin vonden recensenten van verschillende verkooppunten het systeem schokkend in vergelijking met het besturen van een duwfiets, wat betekent dat je het misschien niet zo leuk vindt als je liever hebt dat je e-assist het gevoel heeft dat je regelmatig trapt.

De reikwijdte van de 48-volt batterij hangt grotendeels af van het terrein. Ik had een gemiddelde van ongeveer 35 mijl per lading, maar mijn cumulatieve thuis-werk-thuis-werk-thuis-werk-route omvatte meer dan 2,0 m klimmen. Ik denk dat je meer dan 40 zou krijgen als je pad grotendeels vlak is. De batterij-indicator is hinderlijk: in plaats van u simpelweg te vertellen hoeveel lading er nog in de batterij zit, wordt geschat hoeveel controle u zou kunnen hebben als u doorgaat met een bepaald niveau van hulp. Toen ik bijvoorbeeld een heuvel van een halve mijl op medium assist bewoog, ging ik van drie balken naar een enkele, en toen vertelde het scherm me dat de batterij binnenkort leeg zou zijn. Daarom schakelde ik over naar het onderste trapondersteuningsniveau om ervoor te zorgen dat ik de fiets van 33 kg niet alleen over de berg hoefde te trappen. Niettemin, zodra ik de heuvel bereikte en begon af te dalen, kreeg ik mijn drie tralies terug.Met andere woorden, vertrouw de batterij-indicator niet op golvend terrein.
De sprong in de klimuitrusting is dramatisch, maar was blij dat het er was. Trevor Raab

De RadWagon wordt geleverd met een 1×7 Shimano Altus-aandrijflijn. Er is een 11-34t vrijloop in plaats van een cassette – er is geen ruimte voor een vrijlooplichaam naast die belangrijke naafmotor – en de 34t klimuitrusting is handig voor steile heuvels. De mechanische schijfremmen van Tektro maken gebruik van 180 mm rotoren en stoppen de forse fiets moeiteloos; Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik hydrauliek nodig had door te testen. Handige details in de cockpit zijn onder meer een aan/uit-schakelaar voor je gaspedaal en een bel die in de linker remhendel is geïntegreerd. De e-bike-specifieke banden zijn 6 cm brede Kenda K-Rads met een lekbestendige voering en een reflecterende strip voor zichtbaarheid.

Meegeleverde accessoires zijn onder meer geïntegreerde voor- en achterlichten, spatborden, een standaard met twee poten en een transparante plastic hoes voor de achterwielen om vracht of bungelende kindervoeten te behouden door op de spaken te slaan. Klein minpuntje: de poten van de standaard hebben geen rubberen laag, daarom krassen ze op houten vloeren.

Deze veer verbindt de vork met de buis en houdt de fiets in een rechte lijn als je niet actief stuurt (ook al is het nauwelijks merkbaar als je dat eenmaal bent). Trevor Raab

De RadWagon is 201 cm lang en weegt evenveel als een 10-jarige, maar ondanks het feit dat hij een complete beefcake heeft, is hij verbazingwekkend goed te hanteren. In het belang van het testen in het echte leven, namen we het mee naar een verlaten golfkar-parcours en sloegen het op, neer en rond de bochtige baan. Het voelde verwant aan straatracen met een minibus, maar de praktische trekker was bevredigend manoeuvreerbaar. Tijdens echt woon-werkverkeer is het stabiel wanneer het is geladen, maar toch pittig genoeg om gaten in het verkeer te schieten.

De treeplanken maken het gemakkelijker om menselijke lading te vervoeren. Houd er echter rekening mee dat uw maatjes het rijgedrag zullen beïnvloeden. Trevor Raab

De direct-drive motor is eenvoudiger dan mid-drives (er is maar één bewegend onderdeel) en voelde nooit ondermaats. Het is niet zo bekwaam op steile beklimmingen als een Bosch-, Yamaha- of Shimano-programma, maar ik zou nog steeds een aanhoudende helling van 8% kunnen beklimmen met 12 tot 23 km / u op de beste trapondersteuning. Een thermische begrenzer op de besturing vermindert het vermogen in het geval dat de motor te heet wordt, waardoor u de motor niet kunt koken op langere beklimmingen. De fiets biedt u on-demand volledig vermogen, maar heeft een trapinput nodig om de fiets in beweging te houden. Overal is trappen niet alleen essentieel.

Het bedrijf vermeldt 32 km/u als topsnelheid, maar als u 71 cm-wielen selecteert in de instellingen van de weergave-eenheden, wordt de e-assist-limiet verhoogd tot 39 km/u. Er is ook regeneratief remmen; als je eenmaal voorbij het e-assist-plafond van 24 mph afdaalt, neemt de fiets niet zo snel op als je zou verwachten, omdat de motor kinetische energie recyclet om de batterij op te laden.

Fietstassen worden niet meegeleverd, maar deze Rad Power Bikes-tassen worden nog holler als je de bovenkant uitrolt. Ik heb twee Honda Accord-koplampbehuizingen in deze tas geplaatst met ruimte over. Trevor Raab

Radenbaugh stelt dat hij niet probeert de absoluut beste e-bakfiets te bouwen. In plaats daarvan wil hij de Volkswagen van deze markt zijn en betrouwbaar vervoer naar de massa brengen. Prijs is altijd een beperkende factor geweest voor het omarmen van het e-cargo-leven, en de RadWagon maakt die levensstijl haalbaar voor veel meer mensen. Bovendien is zijn grappige fiets om met een rits en afsteller rond te rijden op een 33 kg stuk aluminium aluminium plooibaarder, zeker meer dan in het verkeer zitten. Want je kunt het zelf voelen.