Gear-geobsedeerde redacteuren kiezen elk product dat we beoordelen. We kunnen commissie verdienen als u via een link koopt. Hoe we uitrusting testen.

Trevor Raab

Race Grind En Doe Nog Veel Meer Over De Nieuwe Draaibank

De Vault is lichter, soepeler en competenter dan ooit en kan je alles-in-een-fiets zijn.

De afhaalmaaltijd: een hoogwaardige grindfiets die klaar is om met Dirty Kanza te racen en zo ongeveer alles te doen.

  • Geschikt voor banden van 700 x 45 mm of 650b x 47 mm.
  • Bevestigingen om spatborden mee te nemen en een hoge buistas.
  • IsoFlex-sleeve bij de zitbuis zorgt voor een soepele rit en compatibiliteit met dropperpolen.

Gewicht: 8kg. (maat medium)

1 teken van een geweldige gravelbike: hij is zo goed in zoveel dingen behalve gravel. Het kan een uitstekende racefiets zijn, een fijne crossfiets en zelfs een goede mountainbike, naast zijn primaire doel.

Ik heb geen uitgebreid grind gereden op de nieuwe Pivot Vault, maar ik deed veel van vrijwel al het andere. En ik was te allen tijde zowel onder de indruk als opgewonden: dit is een geweldige grindfiets.

Een integraal onderdeel van al die elastische goedheid is dat de Vaults Iso Flex-hoes in de zitbuis. Deze hoes is gemaakt van een mengsel van rubber en nylon en zit tussen het frame en de zadelpen en biedt een meer soepele rit naar de zittende rijder in vergelijking met een traditionele zadelbuis-/zadelpenconfiguratie.

Je ziet niet veel bruine fietsen, maar Pivot laat de kleur werken. Trevor Raab

Bovendien lijkt het te werken. Op technische singletracks vond ik de nieuwe Vault indrukwekkend soepel, wat niet alleen het comfort verbeterde, maar me ook in staat stelde langer in het zadel te blijven. Maar toen ik wakker werd en IsoFlex uit deze film haalde, is de Vault nog steeds een indrukwekkend klachtenfiets.

De uitstekende stabiliteit en het voorspelbare rijgedrag van de Vaults zorgen ervoor dat ik door losse, veeleisende en hobbelige wegen en paden kan vliegen. Dit is echter geen lome cruiser: zelfs op de stoep is dit echt een lichte en snelle fiets die gemakkelijk en voordelig kilometers kan maken .
Vault Team Force AXS

  • Iso-Flex zadelpen voegt ontspanning toe
  • Past op 45 mm banden (op 700c wielen)
  • Korte 420 mm liggende achtervorken
  • De lengte van de zadelpen beperkt de keuze van de dropperpost

Ik hou echt van geweldige gravelbikes omdat ze het me gemakkelijk maken: een enkele fiets die ik kan gebruiken voor straat- en zandrijden, cross-racen en zelfs een beetje mountainbiken. Helaas maakt Pivots uitstekende nieuwe Vault het kiezen van mijn favoriete grindfiets veel moeilijker. En ik denk dat dat gewoon het coolste probleem is.

Wat Is Er Nieuw

De Vault die je hier ziet, is een volledig herontwerp van de multifunctionele drop-bar-fiets van Pivot. Hij is lichter, met een frisse geometrie, meer bandenspeling, nieuwe functies en nieuwe comfortverhogende functies. Het gewicht van alleen het frame daalt aanzienlijk tot een beloofde 998 g, van 1.299 g voor de inkomende versie.

De kabelopeningen in het frame klemmen de slangen en de behuizing vast om beweging te voorkomen. Trevor Raab

De nieuwe Vault past op banden van ongeveer 700 x 45 mm of 650b x 47 mm; het uitgaande Vaults-frame past maximaal bij een fiets van 700 x 38 mm. De verbeterde bandenspeling is deels het gevolg van de verlaagde lay-out van de achtervork, een truc die ook door Open wordt gebruikt. Naast bandenvrijheid heeft de Vault ook voldoende ruimte voor niet-aangedreven elektriciteitsmetermodules zoals Stages en Shimano.

Het frame blijft compatibel met 2x aandrijvingen, maar heeft een verwijderbare voorderailleurbeugel voor een schoner uiterlijk en een minder modderopvangpunt bij het gebruik van 1x aandrijvingen.

De Easton AX pub is breed en heeft royaal uitlopende drops. Trevor Raab

Andere nieuwe functies zijn onder meer verborgen spatbordbevestigingen, bevestigingspunt voor een bovenbuistas. Een luik onder de onderbuis bij de trapas Biedt toegang om de behuizing en slangen eenvoudiger te kunnen leiden en dient ook als toegangspoort voor een Shimano Di2 aandrijflijnaccu

-Vijf dingen die we leuk vinden aan de draaikluis-

Maximale BB

De brede BB386 Evo-standaard helpt de Vaults-compressie en bandenspeling.

In de doofpot gestopt

Voorderailleurbevestiging kan worden verwijderd voor een schoner ogende fiets.

Brandstofbak

De Vault bevat voorzieningen om een hoge buistas te krijgen.

Snelheid Buigen

De IsoFlex sleeve in de zitbuis zorgt voor een soepeler rijgedrag.

Fatties Fit

De nieuwe Vault past op banden tot 47 mm breed

Iso Flex-zadelbuis maakt de rit soepel

De gloednieuwe Vault is voorzien van een ride-smoothing-technologie die Pivot Iso Flex noemt. Dit moet niet worden verward met Treks Iso Speed-technologieën, hoewel beide ISO’s vergelijkbare voordelen bieden.

Pivots Iso Flex is een sleeve die in de Vaults zitbuis schuift; de zadelpen past dan in de Iso Flex sleeve. De sleeve bestaat uit twee materialen – rubber aan de buitenkant met een vezelversterkte nylon binnenhoes. Het levert getunede flex en zorgt ook voor afstand tussen het frame en de zadelpen zodat ze niet in direct contact staan.

Pivots-president Chris Cocalis adviseerde Bicycling dat de rijping van de Iso Flex-hoes gepaard ging met het uitgebreid testen van meerdere durometers onder een breed scala aan rijdersgewichten. Zoals de testers zeiden, zorgde de winnende durometer voor een merkbaar soepelere rit zonder het gevoel te hebben dat het de kracht van een rijder ondermijnde als ze hard pushten, zei Cocalis. Maar hij verstrekte geen specifieke eisen of informatie over de systeemprestaties.

SRAM’s draadloze Force eTap AXS is een van de aandrijflijnkeuzes. Trevor Raab

De Iso Flex-hoes is verkrijgbaar in slechts twee diameters: één voor 27,2 mm zadelpennen en de andere voor 30,9-zadelpennen. Het gebruik van een paal van 27,2 mm biedt de soepelste rit en is waarschijnlijk de lichtste keuze. De huls van 30,9 mm wordt aangeboden voor rijders die de Vault willen uitrusten met een dropperpost. In tegenstelling tot een stijve paal met een zittende bocht, hebben druppelaars niet veel mee. Het IsoFlex-inzetstuk zou een beetje ontspanning moeten toevoegen aan rijders die droppers bedienen.

The Vault En Dropper Posts

The Vault bevat voorzieningen voor een dropper-post met een intern gerouteerde afstandsbediening, en Cocalis zei dat hij de nieuwe Vault een kortere zitbuis en een meer schuine bovenbuis gaf met dropper-artikelen in gedachten.

Hoewel de zadelbuis korter is, is hij aan de andere kant nog steeds compatibel met de huidige oogst van dropper-artikelen, die zijn ontworpen voor trail- en enduro-mountainbikes. De meeste favoriete dropper-artikelen worden verkocht met een veerweg van 100 mm en meer, maar meer droppers vragen om een meer blootgestelde zadelpen.

De fiets krijgt spatbordbevestigingen.

Trevor Raab

Ik heb een gematigde Vault getest, die een 548 mm lange zitbuis heeft (midden tot bovenkant kraag). In mijn zadelhoogte (725 mm) heb ik 130 mm kwetsbare paal (zadelhouder tot zadelrails) om mee te werken. Bijvoorbeeld, Foxs 100 mm veerweg (de kortste die het biedt) Transfer dropper wil een minimum van 160 mm blootgestelde post.

Voor gravelrijden is geen informatief artikel over enduro-travel dropper nodig, maar er zijn niet veel droppers met een veerweg van minder dan 100 mm. Dat kan echter veranderen. Cocalis liet doorschemeren dat er een nieuwe oogst van kortere dropper-posts aan de horizon is.

Voorlopig, als je overweegt om een dropper op je eigen gravelbike te gebruiken, is de 65 mm veerweg LEV Ci Carbon van KS een goede, maar prijzige optie. Drop-bar-afstandsbedieningen zijn een ander gebied dat moet worden aangepakt, maar ook op dit moment behoort WolfTooth’s Drop Bar-afstandsbediening nog steeds tot de beste keuzes.

De Geometrie Van De Kluis

De Vaults-geometrie, vergeleken met de belangrijkste concurrenten. Hoffelijkheid/Matte Phillips

Terwijl de oudere Vault in vier dimensies arriveerde, komt de gloednieuwe Vault in vijf, waardoor het Pivots-team meer zelfs sprong in framedimensies kon maken.

De vorige motorfiets kwam alleen uit vier maten en er waren ook verschillende gaten, zei Cocalis. De bovenbuis op wat wij als een gemiddelde (of zelfs een 56 cm fiets) beschouwen, was een beetje kort op de oude fiets en door een maat in de mix op te nemen, konden we grotere stappen in bovenbuislengten hebben.

Op de gloednieuwe fiets zijn die bovenbuislengtes een beetje aan de lange kant in tegenstelling tot sommige van zijn concurrenten. Een beetje meer vooraan met een steelsteel is handig bij het afdalen van een onverharde afdaling, zei Cocalis.

Opties Voor Het Bouwen Van Kluis

als je de voorkeur geeft aan twee ringen, is er een Shimano Ultegra 2×11 build. Beleefdheid

De Vault wordt geleverd in uw keuze uit 2 volledige builds: Shimano Ultegra mechanisch 2×11 met DT-Swiss aluminium wielen (), of SRAM Force eTap AXS 1×12 met Reynolds carbon wielen ().

Beide assemblages gebruiken Pivot carbon 27.2 zadelpennen en een Pivot aluminium stuurpen, een Easton EC70 AX carbon stuur, Maxxis Rambler 700x40mm tubeless ready banden, tubeless compatibele velgen en een WTB zadel.

Als je merchandisemanager wilt spelen, wordt de Vault-frameset verkocht voor:

-Pivot Vault Force Details-

Maten : XS tot XL
Stijl: Gravel/ allroad
Materiaal : Carbon
Aandrijving: SRAM Force eTap AXS 1x
Kettingblad: 36t
Cassette: 10-33
Stuur: Easton EC70 AX
Stuurpen: Pivot aluminium
Zadel: WTB Volt
Wielen: Reynolds
Banden: Maxxis Rambler 40 mm wielmaat
: 700c
Bandenspeling: 700c x 45 mm of 650b x 47 mm

Rit Impressies En Analyse

Biechttijd: ik heb niet veel vuil gemaakt op de gloednieuwe Vault. Ik heb er eerder op gereden – zonder wijzigingen in de voorraad, op een aantal van mijn favoriete mountainbike-singeltracks en op enkele van mijn favoriete weglussen.

Dit is echt mijn favoriete manier om een grindfiets te controleren. De mountainbikepaden geven goed inzicht in het rijgedrag van sommige grindfietsen en hoe goed het hobbels absorbeert, terwijl de weglussen me vertellen hoe effectief en snel de fiets aanvoelt.

En na beide soorten rijden, zal ik je vertellen dat dit gewoon een geweldige fiets is voor grind en meer.

Dowtube-ventilatieopeningen zorgen ervoor dat de Vault elektronische of kabelaangedreven aandrijflijnen kan accepteren. Trevor Raab

De Iso Flex geeft genoeg om zowel scherpere effecten af te vlakken, als de rijder in het zadel te laten blijven en de cranks meer klonten te laten draaien dan veel grindfietsen. Het is niet zoals het krijgen van achtervering – Iso Flex werkt alleen als de rijder zit en bevat aanzienlijk minder beweging – maar het is een lichte en gemakkelijke manier om wat nieuwe voorraad toe te voegen waar dat het meest nodig is.

Op dezelfde delen van singletracks waar ik op andere grindfietsen ofwel van het zadel was gestuiterd of ineengedoken was door de scherpte van de impact, was de Vault een stuk gedempt, comfortabeler en vond ik meer tractie, en ik, waren minder aan het stuiteren.

Maar zelfs toen ik stond en Iso Flex uit de film haalde, blijft de Vault een bewonderenswaardig soepele fiets die me na een paar uur singletrack meer gloeiend voelde dan sommige mountainbike-hardtails.

De Force eTap AXS build krijgt Reynolds carbon wielen Trevor Raab

Het offroad-gedrag van de Vault was buitengewoon opmerkelijk. De minimale knobbels van de Maxxis Rambler-banden waren niet geschikt voor vochtig Pennsylvania-vuil, wortels en stenen. De Vault is echter vrij stabiel en geeft geweldige meningen, waardoor het rimpelen tot een minimum werd beperkt en ik het vertrouwen kreeg om deze fiets door een hard terrein te duwen. Geloof me, het heeft het soort voorspelbare en precieze rijgedrag dat je zult waarderen op een mijl 198 van een sexy en harde 200 mijl lange gravelrace.

De beste grindfietsen die ik heb geënsceneerd, voelen nauwelijks aan als grindfietsen op de weg. Ze voelen net als goede, hoewel marginaal zware racefietsen. Met slechts 8 pond is de Vault echter niet behoorlijk zwaar voor een racefiets. Hoewel de knobbelige banden, brede staven en rechtopstaande positie wat tempo maken, voelt de Vault nog steeds responsief en snel aan. Zijn sprinterstijve bij de basisbeugel, met nauwkeurige besturing en een extreem soepele rit. Vanwege zijn belangrijkste missie als grindfiets, is het rijgedrag veel meer sierlijk vloeiend dan agressief scherp op straat, wat helemaal geen slechte zaak is.

Dus ja, de Vault heeft serieuze vaardigheden. Als een alles-in-een-drop-bar-fiets, is het een echte concurrentie voor de Open UP en Santa Cruz Stigmata – twee andere uitzonderlijke gravel-fietsen. De Vault is een geweldige gravel-racefiets die tot mijn geliefde drop-bar-fietsen behoort, van elk moment, voor hoe het zo goed presteert in zoveel dingen.