Van Dessel Full Tilt Boogie - Beste Cyclocross Fietsen

Speelse naam logenstraft zware, high-end cyclocross racemachine

Gewicht: 85 kg

Stijl: Cyclocross

Aandrijving: SRAM Force 1X

Materiaal: Carbon

Bandenspeling: 700 x 40 mm

De ideale fiets voor : Rijders die op zoek zijn naar een hoogwaardige cyclocrossfiets zonder een hoog kostenplaatje.

Van Dessel Full Tilt Boogie Detail Gallery

Houders voor waterflessen

Train zonder een drinkrugzak mee te nemen en blijf gehydrateerd tijdens races in het begin van het seizoen zonder je zorgen te maken over hand-ups.

Enorme bandenopruiming

Veel zandvrijheid voor maar liefst 700 x 40c banden en interne bedradingsinterfaces voor Di2 en kabelverschuiving.

1X aandrijflijn

SRAM Force1-aandrijflijn voor hardcore crossers, maar klaar voor een voorderailleur als je 2X wilt.

Mavic Speed-release

Mavic Rate Release-spiesen maken snellere en eenvoudigere wielwissels en hebben geen gereedschap nodig.

Kies je uitvallers

Kies uit een snelspanner van 135 mm of een steekas van 142 x 12 mm zodra je je eigen ontwerp hebt gekozen.

De Full Tilt Boogie is een compromisloze en unapologetic cyclocross racemachine. Het is waar dat je er wat grind op kunt slijpen en je kunt dunne banden opdoen om te genieten van een geweldige dag op de stoep, maar deze fiets is ontworpen door een hardcore racer voor hardcore racers. Met een korte wielbasis en krappe hoeken is deze fiets ontworpen om hard van de startlijn te springen, bochten zo hard als je maar durft te vragen, en met de grote trapas kun je de pedalen draaiende houden door krappe haarspeldbochten en pakkende off-cambers. Omdat hand-ups een misdaad zijn (of als je lange ritten wilt maken zonder drinkrugzak), bevat de Full Tilt Boogie twee bevestigingen voor waterflessen in de hoofddriehoek. En met op maat gemaakte keuzes, variërend van tot als je’Als u nieuwsgierig bent of instructie voor de werelden bent, kunt u een FTB maken die past bij uw behoeften of wensen (laten we eerlijk zijn, die lijn tussen behoefte en behoefte kan behoorlijk wazig worden met betrekking tot nieuwe fietsen).

Mavic Speed Release steekassen

In een tijd waarin gepatenteerde onderdelen en incompatibiliteit regelmatig voorkomen, draait het bij Full Tilt Boogie om u de mogelijkheid te bieden om te doen wat u maar wilt. Het Mavic Rate Release-steekassysteem is geweldig voor snelle wielwisselingen. Wanneer u uw aangepaste constructie kiest, heeft u de keuze tussen steekas – 12 of 15 mm – of snelle ontgrendeling voor de vork en 142 x 12 mm, Mavic Speed Release steekas of 135 mm snelle ontgrendeling voor uw achterste uitvaleinden. De PF30 BB-behuizing maakt het verwisselen van cranks een fluitje van een cent, zelfs als je besluit om te upgraden naar lichtere cranks of misschien een crank-gebaseerde vermogensmeter, en hoewel de fiets wordt geleverd met een 1X-aandrijflijn, is de zitbuis compatibel met klembare voorderailleurs. En ondanks het feit dat dit een rasechte cyclocross racefiets is,bidonhouders zijn een welkome aanvulling op races in het begin van het seizoen en lange trainingssessies.

Mavic Speed Release steekassen zorgen voor snelle wielwissels. Trevor Raab

SRAM Force1 aandrijflijn

De SRAM Force1-aandrijflijn met hydraulische schijfremmen biedt geweldige prestaties en waarde zonder kwaliteit of uw hele spaarrekening op te offeren. Een full carbon vork ziet er sexy uit, houdt het totale gewicht laag en bevat geweldige zandopruiming. Mavic Aksium aluminium clincher-wielen zijn geweldig voor training en maken ook betrouwbare racewielen voor nieuwe rijders wanneer ze tubeless werken, wat je gemakkelijk kunt doen met de voorraad WTB Cross Boss-banden. Uiteindelijk zorgen FSA carbon staven, stuurpen en zadelpen voor een hippe fiets die klaar is om te racen en ervoor zorgt dat je je huis niet moet herfinancieren.
SRAM Force 1X-aandrijflijn biedt betrouwbare prestaties zonder enorm prijskaartje. Trevor Raab

Pas je rit aan

Full Tilt Boogie wordt aangeboden in acht verschillende configuraties, variërend van voor een SRAM Rival-constructie tot een wellustige Shimano Dura-Ace Di2-constructie met Mavic Ksyrium-koolstofbuizen. En als een van die acht voorraadopties niet geschikt is, maakt Van Dessel het je eenvoudig om zoveel te mixen en matchen als je wilt. Gebruik hun site om elk individueel aspect van uw fiets te kiezen, zodat u zich kunt concentreren op de gebieden die voor u belangrijk zijn en bezuinigen op waar u een beetje wilt besparen. Heb je al wielen of misschien een set stuurpen en staven waar je dol op bent? Geen probleem. U kunt de constructie achterwege laten en meer geld besparen. En als deze flexibiliteit niet genoeg is, kun je alleen een frameset kopen en aan de slag gaan met het creëren van je authentieke custom build.

Dit materiaal wordt geïmporteerd vanuit embed-name. U kunt dezelfde inhoud misschien in een ander formaat vinden, of u kunt meer informatie vinden op hun internetsite.

Hoge trapas voor meer pedaalspeling

Afkomstig van een bedrijf dat doordrenkt is van de Belgische fietscultuur, is het niet verwonderlijk dat de complete Tilt Boogie een mix is van een eigentijdse, Amerikaanse cyclocross-lay-out en conventionele geometrie in Europese stijl. Terwijl Amerikaanse fietsen langer worden, zoals de Scott Addict CX 10 van vergelijkbare grootte met een wielbasis van 1056 mm, en kleiner worden, zoals de Cannondale SuperX van 58 cm met een trapasval van 6,8 cm, behoudt mijn testfiets van 58 cm een hoge trapas ( 6,5 cm val), korte wielbasis (1041 mm), samen met een kort spoor om de fiets wendbaar en wendbaar te houden over een groot aantal terreinen. Het is bedoeld om de balans te vinden tussen nauwkeurig sturen en sturen, terwijl lange rijders met lange cranks de mogelijkheid krijgen om hard door bochten te trappen zonder in te boeten aan stabiliteit.

Hoge trapas biedt voldoende pedaalspeling op lastige off-cambers. Trevor Raab

Rit impressies

Hoe zorgvuldig we ook omgaan met hoe onze apparatuur werkt, we weten ook dat het er cool uit moet zien. Uiteindelijk kwam het gezegde snel kijken, snel voelen, snel gaan niet uit het niets. En de hele Tilt Boogie lijkt gewoon cool. De taps toelopende balhoofdbuis mengt mooi in een grote, vlezige vork die lijkt alsof hij klaar is om te denken aan het smerigste, ruigste terrein dat een crossklasse naar je kan gooien. De bovenbuis heeft een zachte vorm die langzaam naar beneden taps toeloopt, omdat hij overeenkomt met de zitbuis, en eronder een beetje plat wordt om zacht voor je schouder te zijn. De serie blijft hoog en mager in de trapasbehuizing, wat het extra voordeel geeft van een grotere modderklaring van de cranks en overgang naar vet en kort bij de uitval. Als klap op de vuurpijl zorgen de verlaagde zadelresten ervoor dat de achterkant van de fiets er erg trendy uitziet.
Afgeplatte bovenbuis voelt geweldig aan op je schouder en verloren stoelverblijven zien er echt trendy uit. Trevor Raab

Het allereerste wat me opviel aan de FTB was de snelle en responsieve bediening. Het was gewoon smeken om in krappe bochten te worden gegooid. En ondanks dat hij goed is in de bochten, is hij niet overdreven zenuwachtig in een directe lijn. Toen ik mijn ogen sloot terwijl ik op jouw weg reed, en het gezoem en de zachtheid van de knobbelige banden negeerde, kon ik niet definitief zeggen dat ik op een crossmotor reed. Zelfs toen ik snel uit het zadel sprintte, was ik onder de indruk van hoe sterk de fiets aanvoelde. Het leek me niet een fiets die van het trottoir af moest en langzaam in de knoop moest komen om zich meer thuis te voelen. Ik was misschien heel blij geweest om dunne banden te plaatsen en een heel lange rit op de weg te maken.

Toolkits Om De Klus Te Klaren

Voor de huismonteur

Park Tool Advanced
Me
chanic Tool Kit
Alle benodigdheden op 1 plek.

Ook al voelt de FTB zo goed aan op de stoep, dat is gewoon de kers op de taart. De fiets blinkt pas echt uit als je los terrein betreedt. Het strakke, responsieve rijgedrag wekt vertrouwen en deed me op zoek naar zijn knoestige lijnen, en nam ze zo snel als ik durfde.

Zoals met elke fiets die bedoeld is om off-road te gaan, moest ik bepalen hoe hij zich hield op de singletrack. Als ik zeg dat het moet, bedoel ik eigenlijk dat ik op de singletrack wilde gaan spelen, omdat ik het moeilijk vond om op de FTB te rijden en niet constant op zoek was naar gekke dingen om te rijden. Strakke bochten, gladde off-cambers, rotsen, wortels en boomstamrollovers waren een makkie. Omdat de stenen en boomstammen groter werden, was ik dankbaar voor de grote trapas, samen met het vermogen om door vrij technische delen van het pad te blijven trappen, en de seriering niet te breken.
Cross Boss-banden hebben veel grip en zijn tubeless-ready. Trevor Raab

Steile, gladde beklimmingen waren geen probleem. De WTB Cross Boss-banden hebben veel tractie, of ze nu staan om uit te puilen tijdens een korte powerklim of gaan zitten om het uit te slijpen op los terrein.

Bij (bij testen) de complete Tilt Boogie is een luxe racefiets voor een spotprijs. De Mavic Aksium-wielen zijn duurzaam en geweldig voor training of racen op instapniveau. Maar doe jezelf een plezier en bouw ze meteen tubeless om. De Cross Boss banden zijn tubeless ready, dus krijg alleen ventielen en afdichtmiddel. Als je op zoek bent naar maximale prestaties, zet dan een set buisvormige wielen op en je hebt een racefiets op professioneel niveau. Met de Full Tilt Boogie kun je in ieder geval niet mislukken.

Verwant verhaal