Tennille werd geboren op 27 november 2010 in de kennels van Blindengeleidehonden voor blinden (GDB) in San Rafael, CA. Nadat ze het eerste jaar van haar leven met puppyfokkers van GDB had doorgebracht, keerde ze terug naar de campus voor nog een jaar van intensieve training om geleidehond te worden en kreeg ze de opdracht met Trevor Thomas, de enige blinde langeafstandswandelaar ter wereld. Het paar kreeg tijdens school extra training en vele jaren extra maatwerk ontwikkeld door Thomas. Tennille is nu de enige hond met dubbele modus die in staat is om als gids in het achterland te werken naast haar standaard begeleidingstaken. Haar vaardigheden evolueren voortdurend volgens nieuwe omgevingen en situaties die het paar tegenkomt.

De groep is al meer dan 3 en een half jaar partners en heeft samen meer dan 6000 mijl gewandeld op veel van de meest veeleisende en veeleisende lange paden van Noord-Amerika. Hun excursies omvatten de afsluiting van het wandelen van de Mountains to Sea Trail, de Long Trail, de Tahoe Rim Trail en de Colorado Trail. Tennille heeft ook de top van Mount Elbert (de hoogste top van Colorado) bereikt en ook de hoogste toppen in zowel de Carson- als de Tahoe-bergketens.

Het is onze eer om de ervaring en het verhaal van Tennilles met u te bespreken. Lees verder om meer te ontdekken.

Hoe Ben Je Begonnen Als Hulpdier?

Ik ben geboren in de Kennels voor Blindengeleidehonden voor Blinden in San Rafael, CA op 27 november 2010. Na te zijn bevallen, ben ik voor het eerste jaar van mijn hele leven bij mijn puppy-opfokfamilie gaan wonen. Tasha Laubly en Manny Diaz en hun kinderen, Alex en Drew, voedden me op en leerden me elementaire gehoorzaamheid en begonnen me voor te bereiden op mijn specifieke baan als mogelijke geleidehond. Toen ik 1 jaar ouder werd, keerde ik terug naar Blindengeleidehonden voor mijn innovatieve training en mogelijke aanpassing met een menselijke partner, ervan uitgaande dat ik voor al mijn lessen en evaluaties geslaagd was. Die opleiding duurde een extra jaar. Ik was bijna 2 jaar oud voordat ik werd gematcht met mijn persoon, Thomas.

Hoe Kunnen Jij En Thomas Elkaar Vinden?

Blindengeleidehonden voor blinden koppelt blindengeleidehonden, zoals ik, aan ontvangers op basis van vele kenmerken van zowel de ontvanger als de potentiële gids. Ze hebben ons nodig om een goede band met onze mens te hebben en hen ook te kunnen helpen met het soort werk dat ze ons nodig hebben om voor hen uit te voeren. Ik was erg actief en energiek, superintelligent en soms een beetje koppig. Als gevolg daarvan dachten de mensen van Blindengeleidehonden dat het moeilijk zou zijn om een mens voor mij te vinden die mijn drukke levensstijl zou kunnen bijhouden. Terwijl ik had gewacht om met een mens te worden gekoppeld, vroeg Trevor Thomas om een geleidehond die hij een onconventionele functie wilde doen, samen met elk van het reguliere gidswerk waarvoor we zijn opgeleid. Hij had een partner nodig om hem te helpen terwijl hij hele lange wandelingen in de bossen maakte. De mensen bij Guide Dogs geloofden dat ik’We waren klaar voor de taak om deze nieuwe vaardigheden te leren, dus introduceerden ze ons. Ik mocht hem heel graag, en zo begon onze samenwerking. Ik voelde me behoorlijk trots, want als ik niet alle nieuwe vaardigheden had kunnen horen waarmee hij me moest helpen, zou hij waarschijnlijk geen gids hebben gekregen om hem te helpen. We zijn al iets meer dan 3 1/2 decennia samen en hebben gezamenlijk meer dan 6.000 mijl verbeterd, vijf-thru-wandelingen voltooid en sindsdien een aantal echt geweldige en plezierige dingen gedaan.We zijn al iets meer dan 3 1/2 decennia samen en hebben gezamenlijk meer dan 6.000 mijl verbeterd, vijf-thru-wandelingen voltooid en sindsdien een aantal echt geweldige en plezierige dingen gedaan.We zijn al iets meer dan 3 1/2 decennia samen en hebben gezamenlijk meer dan 6.000 mijl verbeterd, vijf-thru-wandelingen voltooid en sindsdien een aantal echt geweldige en plezierige dingen gedaan.

Hoe Heb Je Je Voorbereid Op Je Eerste Lange Wandeling En Waar Was Die?

Wat mijn mens, Trevor, wilde dat ik zou doen, zou zijn om handmatig werk te verrichten vanuit het achterland, naast al mijn routinematige gidswerk. Dit was nog niet geprobeerd, dus we brachten extra tijd door met onze leraar bij Blindengeleidehonden om nieuwe methoden te leren om me mijn nieuwe vaardigheden bij te brengen naast al ons normale klaswerk. Het was echt extreem. Het echte werk begon voor ons nadat we klaar waren met school en ik bij hem in North Carolina ging wonen. Elke dag werkten we aan mijn uithoudingsvermogen, zodat ik ongeveer 20 mph zou kunnen wandelen als we op pad gingen. We gingen elke ochtend op pad voor lange paden waar we in mijn reguliere gidswerk werkten en ’s middags gingen we er weer op uit om aan mijn backcountry-gidsvaardigheden te werken. Dit alles was een voortzetting van deze opleiding die we op school kregen en versterkte onze samenwerking.Ik heb echt genoten van mijn nieuwe baan, maar het beste was dat ik echt goed, volledig natuurlijk voedsel met een hogere energie kon eten. Het was erg lekker. Na zes maanden constant werken, hebben we alles in een grote rugzak voor hem en een kleine voor mij persoonlijk ingepakt, en toen vertrokken we naar onze eerste echt lange boswandeling. Het stond bekend als The Mountains to Sea Trail, dat 1.000 kilometer lang was, beginnend bij Clingmans Dome in de Smokey Mountains en eindigde in de Outer Banks aan de kust van North Carolina. Sinds die tijd hebben we ons overal in de Verenigde Staten verbeterd en werken we altijd aan het ontwikkelen van onze vaardigheden en het optimaliseren van onze onderneming.we stopten alles in een grote rugzak voor hem en een kleine voor mij persoonlijk, en vertrokken toen naar onze eerste echt lange wandeling in het bos. Het stond bekend als The Mountains to Sea Trail, dat 1.000 kilometer lang was, beginnend bij Clingmans Dome in de Smokey Mountains en eindigde in de Outer Banks aan de kust van North Carolina. Sinds die tijd hebben we ons overal in de Verenigde Staten verbeterd en werken we altijd aan het ontwikkelen van onze vaardigheden en het optimaliseren van onze onderneming.we stopten alles in een grote rugzak voor hem en een kleine voor mij persoonlijk, en vertrokken toen naar onze eerste echt lange wandeling in het bos. Het stond bekend als The Mountains to Sea Trail, dat 1.000 kilometer lang was, beginnend bij Clingmans Dome in de Smokey Mountains en eindigde in de Outer Banks aan de kust van North Carolina. Sinds die tijd hebben we ons overal in de Verenigde Staten verbeterd en werken we altijd aan het ontwikkelen van onze vaardigheden en het optimaliseren van onze onderneming.

Wat Is Je Favoriete Wandeling Of Evenement Waar Je Aan Hebt Deelgenomen?

Mijn favoriete trail die we hebben gewandeld, was de Colorado Trail die we in 2015 aflegden. Dat jij uniek was omdat Thomas in 2011 had geprobeerd het alleen te doen en de tocht niet kon voltooien. Met mijn hulp hebben we het samen kunnen voltooien. Dat was de belangrijkste reden dat hij in 2011 op zoek ging naar een geleidehondpartner met mijn specifieke vaardigheden.

Over het algemeen vind ik het leuk dat we zoveel verschillende dingen doen, zoals het bezoeken van beurzen, het geven van toespraken en evenementen samen met de Thomas Team FarSight Foundation. Ik denk dat ik de basisevenementen het leukst vind omdat we met blinde kinderen werken.

Waar we ook gaan of wat we ook doen, ik geloof dat een groot deel van mijn werk een ambassadeur voor honden zal zijn. Veel van wat we doen is het publiek informeren over blindengeleidehonden en wat we doen voor onze mensen. Het is heel belangrijk en spannend voor mij.

Wat Neem Je Mee Als Je Gaat Wandelen?

Ik neem veel uitrusting mee als we gaan wandelen, maar mijn mens, Thomas, draagt veel ervan voor mij persoonlijk. Hij draagt al mijn eten, water, slaapzak samen met mijn slaapmat. Wat ik in mijn rugzak heb, is mijn regenschelp, opvouwbare kom, pakhanddoek, mijn laarzen, supplementen voor mijn jas, de gezondheid van gewrichten en tanden, en mijn elandgewei-kauwspeelgoed. Bovendien heb ik mijn SPOT Gen 3-satellietvolgeenheid aan de buitenkant van mijn pakket bevestigd, waardoor ons ondersteunend personeel me kan volgen en als er iets zou gebeuren waar ik gescheiden zou raken van mijn mens, Thomas, zouden mensen me kunnen komen ontdekken en breng me terug naar hem. Ik denk dat meer van ons een van deze dingen zouden moeten hebben om ons veilig te houden als we op ervaringen in de bossen gaan.

Ik ben een werkhond, maar het is mijn taak om Thomas te helpen navigeren en veilig te houden, waar mensen ook gaan. Hij draagt al mijn gewicht om mij in ruil daarvoor veilig en gezond te houden. Het is een redelijk goede regeling die we hebben.

Wat Vind Je De Beste Eigenschap En Waarom?

Ik denk dat mijn beste eigenschap is dat ik dingen heel snel begrijp, wat helpt als we worden geconfronteerd met nieuwe situaties en moeilijkheden als we op de voorgrond staan of in het gewone leven. We zijn lang genoeg samen geweest om te anticiperen op wat mijn mens, Thomas, wil en in veel gevallen kan ik problemen herkennen en oplossen voordat hij me vraagt hem te helpen.

Ik heb een redelijk omvangrijke woordenschat en kan veel items herkennen, dus een van de activiteiten waar ik echt van geniet, is winkelen voor mijn mens, Thomas, in de supermarkt. Ik kan de meeste dingen op zijn lijst tenminste vinden die hij meer dan eens wil kopen. Als we naar de winkel gaan, mijn mens, vraagt Thomas me om dingen te vinden die op zijn palmares staan, zoals cola, frituur, karbonades of de specifieke merken diepvriespizza of yoghurt die hij lekker vindt. Bananen zijn mijn favoriete ding om te vinden, omdat ze voor mij zijn. Omdat de mensen in de supermarkt de dingen altijd verplaatsen, lijkt het voor mij op een speurtocht. We gaan elk eiland op en neer totdat ik zie wat hij me heeft gevraagd te lokaliseren. Het maakt me echt niet uit naar welke supermarkt we gaan, ik zal bij elk van hen vinden wat hij zoekt.Het grappige is dat andere mensen ons zijn gaan volgen in de winkel om te zien hoe ik dingen lokaliseer. Ze lijken altijd verbaasd te zijn dat ik het kan. Voor mij persoonlijk is het gewoon een deel van mijn werk.

Wat Is De Grootste Uitdaging Waar Je In De Toekomst Voor Staat?

We zijn net terug uit Colorado, waar we nu onze doorloop-inspanning van deze Collegiate Loop moesten verlaten. Ongewoon hoge temperaturen maakten het gevaarlijk voor ons om onze poging af te maken. Daarom overwegen we om in de herfst te komen om te voltooien nadat de temperaturen warmer zijn geworden.

Daarna gaan we naar Californië om de John Muir Trail en de top van Mount Whitney (hoogste berg in de aangrenzende Verenigde Staten) te wandelen. Geen van deze tochten is solo uitgeprobeerd, door een blinde en een geleidehond, dus het zal erg spannend en lonend voor ons zijn.

Er zijn twee verhalen die bij me opkomen. De eerste is van training bij Blindengeleidehonden. Ik herinner me een dag na ons veldwerk. We moesten allemaal verzamelen in een kamer met onze mensen om te luisteren naar een lezing van een van die leraren. Onze mensen zaten op sofa’s en we moesten op de grond aan hun voeten gaan liggen. De vloer was erg hard en ik zag een hoop kussens niet te ver van me vandaan die ik heel graag wilde leggen. Ik besloot dat het de kans waard was om te proberen je te pakken te krijgen, dus kroop ik langzaam naar voren en ving er een met mijn mond. Ik schoof terug naar waar ik verondersteld werd te zijn zonder opgemerkt te worden, legde het op de juiste manier op de grond en rolde me erop op. Een van de instructeurs betrapte me erop dat mijn persoon, Thomas, hierdoor in de problemen kwam. Ik was best tevreden met mijn creativiteit.Ik geloof dat toen iedereen begon op te merken hoe slim ik was.

Het tweede verhaal dat ik leuk vind, komt in een liefdadigheidsverhoging die we deden in Noord-Californië, in de buurt van San Francisco. We waren ongeveer 15 mijl gegroeid en de toename was bijna voorbij toen we een eenzame modderpoel in het midden van het pad tegenkwamen. Ik waarschuwde mijn persoon, Thomas, dat het er was. Het stonk echt verschrikkelijk, maar ik wilde er toch in, dus dat deed ik. Ik zakte helemaal rond mijn nek. Het was de hemel voor mij. Het slechte was dat we een lange rit terug naar ons hotel moesten maken in onze chauffeursauto, waar ik stinkende modder rond kreeg. Wat het nog erger maakte, was dat het zondagmiddag laat was geweest en we ’s ochtends heel vroeg naar huis moesten vliegen. We moesten exclusieve zeep vinden om me in de badkuip van het hotel te wassen, zodat ik op het vliegtuig kan stappen. Thomas was niet blij met mij, maar ik werd uiteindelijk clean en we verlieten allemaal onze vlucht.Ik wist dat ik hierdoor in de problemen zou komen, maar het was het me waard geweest en als ik de kans kreeg, zou ik het opnieuw doen.

Video: Trevor En Tennille In Actie

Bekijk deze video van 1 minuut om uit de schoenen van de Tennille en Trevor trekking in Virginia te stappen. Dit kan een behoorlijk indrukwekkende prestatie zijn, zelfs voor iemand die niet slechtziend is!

Wat Is De Belangrijkste Boodschap Over Honden?

Ik geloof dat het de verantwoordelijkheid is van alle mensen die een hulphond hebben om het grote publiek te informeren over ons en onze speciale banen die we voor onze partners hebben. Tijdens mijn reizen heb ik veel mensen ontmoet die nog nooit een hulphond hebben ontmoet en geen idee hebben wat we doen, hoe ze met ons moeten socializen of wat er bij komt kijken om ons te trainen om onze specifieke taken uit te voeren. mensen over ons te informeren, zouden veel van de problemen die we tegenkomen verholpen kunnen worden. Het is onze plicht als mens om ons te beschermen, net zoals het onze plicht is om voor onze mensen te zorgen. Voor al die mensen die we in het dagelijks leven tegenkomen, zou ik ze willen aanmoedigen om vragen over ons te stellen. Zoveel mensen realiseren zich niet dat we anders zijn dan honden, ook als we in het openbaar aan het werk zijn.Mensen zullen de grenzen betreffende interactie met ons moeten respecteren en onze mens moeten vragen wat is toegestaan voordat ze proberen om met ons mee te doen.

Een ander punt van zorg is dat ons wettelijk recht op toegang tot openbare plaatsen. Veel mensen weten niet dat wij vanwege de onderscheidende taken die wij uitvoeren toegang hebben tot alle openbare plaatsen zoals restaurants, hotels en de meeste bedrijven. Veel mensen laten hun huisdieren tegenwoordig certificeren als hulpdieren, wat problemen veroorzaakt voor honden zoals ik, die geldige hulphonden zijn. Wetten moeten worden gewijzigd, zodat alleen goed getrainde honden deze wettige certificering kunnen verkrijgen. Dit kan toegankelijkheidsproblemen helpen verlichten voor onze gehandicapte mensen die willen dat we hun leven eenvoudig beheersbaar maken.

Welke Mede-hulphond Bewonder Je Het Meest En Waarom?

Ik hou er niet van om één hulphond uit te kiezen, omdat we een verschil maken in ons mensenleven. Desalniettemin zijn er enkele verbazingwekkende verhalen. Onlangs heeft Ace Collins een boek uitgebracht met de naam Service Tails waarin hij verhalen deelt over vele ongelooflijke partnerschappen met hulphonden en hun mensen. Ik zou mensen aanraden het te lezen. Ons verhaal is daar te zien, samen met een aantal anderen.

Enige Informatie Voor Andere Honden Die Een Verschil Willen Maken In De Wereld?

Het beste advies dat ik kan geven aan andere honden die een gat in de wereld lijken te slaan, is geduld te hebben met je menselijke partner. Ze beginnen te beseffen dat we veel meer kunnen dan ze aanvankelijk dachten. We zullen heel hard moeten werken om aan te tonen dat er geen beperkingen zijn aan wat we kunnen doen, zolang onze mensen bereid zijn met ons samen te werken om ons ware potentieel te ontwikkelen. Het maakt niet uit wat voor soort hulphond je bent, je kunt een verschil maken in je mensenleven.

Is Er Nog Iets Dat Je Wilt Delen Met Onze Abonnees?

Als geleidehond wilde ik dat alle mensen wisten dat
september de Nationale Maand voor de Bewustwording van Geleidehonden is. Ik moedig iedereen aan om meer te weten te komen over mensen en een paar van de geweldige manieren waarop we onze mensen helpen dingen te bereiken en doelen te bereiken die niet mogelijk zijn zonder onze hulp. Het werk dat we voor onze mensen uitvoeren, is erg belangrijk en we vinden het heerlijk om erkend te worden voor al ons harde werk.

Wat inspireert je het meest over hulphonden?